דף הבית » כללי » שירותים פיננסיים במיקור חוץ – איך עושים את זה נכון?

שירותים פיננסיים במיקור חוץ – איך עושים את זה נכון?

Outsource finance

מיקור חוץ הוא דרך יעילה מאוד לקבל שירותים פיננסיים. זוהי למעשה הדרך המקובלת שבה בוחרים מרבית העסקים הקטנים וגם לא מעט עסקים בינוניים, ובפרט סטארטאפים שעדיין לא זקוקים למחלקת הנהלת חשבונות מלאה (ויקרה) או לסמנכ”ל כספים במשרה מלאה (ויקרה מאוד). מהן האפשרויות הרווחות ביותר של שירותים פיננסיים במיקור חוץ? מהם היתרונות הבולטים של האופציה הזו, מעבר לחיסכון הכספי? איך לבחור נכון את החברה שבידיה יופקד התחום הכל-כך חשוב? בעמוד זה תמצאו תשובות מקצועיות לשאלה אלה ולאחרות.

האפשרויות השונות של שירותים פיננסיים במיקור חוץ

באופן טבעי ישנו חופש בחירה נרחב כששוכרים שירותים פיננסיים במתכונת של מיקור חוץ. האופציה הבסיסית ביותר היא הנהלת חשבונות ושכר – שירות שיכלול הכנה של תלושי השכר, דיווח לרשויות המס ולמוסד לביטוח לאומי, גבייה, התאמות בנק והעברת המשכורות לעובדי העסק.

שירות מקיף יותר הוא חשבות. חשב חיצוני יפקח על כל הפעולות הנ”ל, ובנוסף יגבש תוכניות אופציות לעובדים, יערוך דוחות עבור מנהלי החברה, יערוך דוחות כספיים מסוגים שונים, הן פנימיים והן חיצוניים, ועוד פעולה חשובה היא בקרה הדוקה על תזרים המזומנים.

הרמה הגבוהה ביותר של שירות פיננסי היא סמנכ”ל כספים (CFO) – איש מקצוע בכיר (או אשת מקצוע בכירה, כמובן) עם תחום אחריות מורחב, לרבות עריכת תוכניות עסקיות, לקיחת חלק משמעותי בתהליכי גיוס הון, עריכת והצגת דוחות למשקיעים, הגדרת kpi, סיוע לתהליכי בדיקת נאותות, עיסוק בסוגיות מיסוי רלוונטיות ועוד.

היתרונות המשמעותיים של Outsourcing לשירותים פיננסיים

היתרון הראשון של שירותים פיננסיים במיקור חוץ הוא כאמור חיסכון כספי. עסק קטן לא זקוק למחלקת הנהלת חשבונות שלמה וגם לא לרואה חשבון במשרה מלאה, ובאופן דומה אין שום צורך ב-CFO קבוע בסטארטאפ בשלבי החיים הראשונים.

היתרון השני הוא הגמישות. איכות זו, ובעצם זמישות – חיבור של זריזות וגמישות – היא מפתח לביצועים מיטביים בעסקים בכל גודל ובכל ענפי הפעילות. אנחנו חיים במציאות תזזיתית, ולנוכח קצב השינויים המהיר רק חברות שיודעות לשנות את עצמן במהירות ולהסתגל לכל תרחיש יצליחו לאורך זמן. מיקור חוץ באופן כללי מאפשר גמישות גבוהה, ובפרט כשבוחרים בקונספט של Outsourcing לטובת קבלת שירותים פיננסיים.

היתרון המשמעותי השלישי הוא הניסיון. כשבוחרים נכון את החברה שמספקת שירותים פיננסיים במתכונת של מיקור חוץ, העסק נהנה ממנהל/ת חשבונות, חשב/ת או CFO עם ניסיון רלוונטי רב – ניסיון שספק אם היה קיים לו היה נשכר איש מקצוע במשרה מלאה.

איך לבחור נכון את החברה שתספק את השירותים הפיננסיים הנחוצים?

האיכות הראשונה שחשוב לבחון היא כאמור ניסיון. מומלץ להעניק עדיפות לחברות עם ניסיון במתן שירותים פיננסיים לעסקים עם מאפיינים דומים לאלה שלכם. איכות חיונית נוספת היא פרואקטיביות, כלומר היכולת ליזום מהלכים ובאופן כללי לא להיגרר אחרי המציאות אלא לזהות מראש בעיות אפשריות ולמצוא להן מענה נכון עוד לפני שהן מתממשות. גמישות, מחויבות מלאה אליכם וזמינות מרבית משלימות שירות בסטנדרטים גבוהים – ואת כל אלה תמצאו באתר של חברת דה פאונדרס.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן