דף הבית » כללי » עלות אחזקת חנות בשופיפיי

עלות אחזקת חנות בשופיפיי

האם תהיתם פעם מה קורה מאחורי הקלעים של אתר איקומרס? ניהול עסק מסחר אלקטרוני אולי נראה כמו חלום, אבל כמו כל חלום זה מגיע עם אתגרים. אחד מהאתגרים בעולמות האיקומרס הוא הבנת העמלות הקשורות לפלטפורמה בה תבחרו לעבוד. במאמר זה אנו הולכים לחקור לעומק את עולם העמלות בשופיפיי, לפענח את התעלומה ולתת לכם את התשובות האמיתיות לגבי עלויות החזקת חנות בשופיפיי כך שתוכלו לקבל החלטות מושכלות עבור העסק שלכם. התכוננו לגלות את האמת הנסתרת על עמלות בשופיפיי!

עמלות בשופיפיי – על מה כולם מדברים?

אם אתם חדשים בעולם האיקומרס, כנראה אתם שואלים את עצמך, “מה הם עמלות השופיפיי שכולם מדברים עליהם, ולמה שיהיה לי אכפת?” ובכן חברים, תנו לנו להאיר את תשומת לבכם. עמלות שופיפיי מתייחסות לעלויות בעת השימוש בפלטפורמה כדי לבנות ולנהל את החנות הדיגיטלית שלכם.

עכשיו, אולי אתם חושבים, “אבל למה שיהיה לי אכפת לי מהעמלות האלו?” שאלה מצויינת! הבנת העמלות הכרוכות בשימוש בפלטפורמה היא חיונית לקבלת החלטות מושכלות לגבי העסק שלכם. על ידי הכרת העלויות מראש, תוכלו לתכנן במדויק את התקציב ואת אסטרטגיית התמחור שלכם, ולהבטיח שאתם מוכנים להצלחה.

כיצד פועלות עמלות Shopify?

אז אילו עמלות קיימות בשופיפיי? בואו נפרק אותן לחלקים:

  1. תכניות מנוי: שופיפיי מציעה תוכניות מנוי שונות כדי לתת מענה לעסקים בכל הגדלים. תוכניות אלה מגיעות עם תכונות ומחירים משתנים, מה שמאפשר לכם לבחור את התכנית המתאימה ביותר לצרכים שלכם. העמלה החודשית עבור התוכנית שבחרתם היא המרכיב הראשון של עמלות שופיפיי.
  2. עמלות עסקה: כאשר אתם מבצעים מכירה בשופיפיי, נגבה מכם עמלת עסקה עבור השימוש בשירותי הסליקה שלהם, Shopify Payments. העמלה משתנה בהתאם לתוכנית המנוי שלכם. שימו לב! שופיפיי מעודדת אתכם להשתמש בשירותי הסליקה שלהם בכך ששימוש בשירותי הסליקה שלהם מבטל תשלום עמלות עסקה. עם זאת, אם תבחרו להשתמש בשירותי סליקה חיצוניים, יחולו עמלות עסקה נוספות.
  3. עמלות אפליקציות של צד שלישי: לשופיפיי יש שוק נרחב של אפליקציות צד שלישי שיכולות לשפר את הפונקציונליות של החנות שלכם. בעוד שאפליקציות מסוימות הן בחינם, אחרות מגיעות עם עלות. אם תחליטו להשתמש באפליקציות בתשלום, העמלות שלהן יתווספו להוצאות שופיפיי הכוללות שלכם.
  4. שירותים נוספים: שופיפיי מציעה שירותים נוספים כגון רישום דומיין, אחסון עבור דואר אלקטרוני ועוד. שירותים אלה מגיעים עם עמלות נפרדות משלהם, שאותן עליכם לקחת בחשבון בעת חישוב ההוצאות הכוללות שלכם.

עכשיו, כשיש לנו הבנה בסיסית של אופן פעולת עמלות שופיפיי, בואו נתייחס לכמה שאלות נפוצות שצצות בנושא.

1. מהן תוכניות המנויים השונות של Shopify?

שופיפיי מציעה מספר תוכניות מנויים, שכל אחת מהן מותאמת לצרכים הייחודיים של עסקים וירטואלים. להלן סוגי התכניות ששופיפיי מציעה ומה הן כוללות:

  • Shopify בסיסי: תוכנית זו מושלמת לעסקים חדשים שרק מתחילים. זה כולל את כל התכונות החיוניות שאתם צריכים כדי להגדיר את החנות שופיפיי שלכם ועולה 108 שקלים לחודש.
  • Shopify: התוכנית הסטנדרטית של שופיפיי מציעה תכונות נוספות כגון כרטיסי מתנה ודיווח מקצועי. מחירו עומד על 293 שקלים לחודש ומתאים לעסקים בצמיחה.
  • Shopify מתקדם: כפי שהשם מרמז, תוכנית זו מיועדת לעסקים מתקדמים עם מכירות בנפח גבוה. הוא כולל דיווח מתקדם ותעריפי משלוח של צד שלישי, ומגיע עם תג מחיר של 1,110 שקלים לחודש.

למרות שאלו הן תוכניות המנויים העיקריות, שופיפיי מציעה גם פתרונות ברמת הארגון לעסקים בקנה מידה גדול עם דרישות מותאמות אישית.

*המחירים הם לפי שער הדולר מהיום בו נכתב המאמר.

2. מהן עמלות העסקה בשופיפיי?

עמלות עסקה הן היבט חשוב של עמלות בשופיפיי, מכיוון שהן משפיעות ישירות על הרווחים שלכם. בואו נסתכל מקרוב על אופן המבנה של עמלות אלו:

תוכנית מנוי עמלת עסקה (שימוש ב-Shopify Payments) עמלת עסקה (באמצעות שער תשלום חיצוני)
Shopify בסיסי 2.9% + שקל 2.0%
Shopify 2.6% + שקל 1.0%
Shopify מתקדם 2.4% + שקל 0.5%

חשוב לציין שאם אתם משתמשים ב-Shopify Payments כפרתרון הסליקה שלכם, השופיפיי מוותרת לכם על עמלת העסקה, ומאפשרת לכם לשמור על יותר מהרווחים. עם זאת, אם תבחרו בפרונות סליקה חיצוניים, כגון PayPal או Stripe, דמי העסקה יחולו על פי התעריפים שהוזכרו לעיל.

עכשיו, לאחר שכיסינו את היסודות של עמלות שופיפיי, בואו נחקור כמה דוגמאות מהעולם האמיתי כדי לתת לכם הבנה טובה יותר כיצד העלויות הללו יכולות להשפיע על העסק שלכם.

דוגמאות להשפעה של עמלות שופיפיי

להלן מספר תרחישים כדי להמחיש כיצד עמלות שופיפיי יכולות להשפיע על הרווחים הסופיים שלכם:

  • תרחיש 1: תוכנית שופיפיי בסיסית, מכירות של 100 שקלים
    עם תוכנית שופיפיי הבסיסית ומכירות על סך 100 שקלים, תחויבו בעמלת עסקה של 2.90 שקלים (2.9% מ-100 שקלים) בעת שימוש ב-Shopify Payments. אם תבחרו באפשרות סליקה חיצונית, העמלה תהיה שקל (1.0% מ-100 שקלים).
  • תרחיש 2: תוכנית שופיפיי, מכירות של 500 שקלים
    במקרה זה, עם תוכנית Shopify, תשלמו 13 שקלים (2.6% מ-500 שקלים) בעמלות עסקה באמצעות Shopify Payments. אם אתם משתמשים באפשרות סליקה חיצונית, העמלה יורדת לחמישה שקלים (1.0% מ-500 שקלים).
  • תרחיש 3: תוכנית שופיפיי מתקדמת, מכירות של 1,000 שקלים
    עם תוכנית Shopify המתקדמת, עמלת העסקה שלכם באמצעות Shopify Payments תהיה 24.4 שקלים (2.4% מ-1,000 שקלים). אם תבחרו באפשרות סליקה חיצונית העמלה תפחת לחמישה שקלים (0.5% מ-1,000 שקלים).

דוגמאות אלו מדגימות את החשיבות של התחשבות בנפח המכירות, תוכנית המנויים ובחירת פתרון סליקה בעת הערכת ההשפעה של עמלות שופיפיי על העסק שלכם.

האם יש עמלות נוספות באותיות הקטנות?

הסירו דאגה מלבכם מכיוון ששקיפות היא שם המשחק בכל הנוגע לעמלות שופיפיי. אמנם אין עמלות נסתרות כשלעצמן, אך חיוני להיות מודעים לעלויות הנוספות שעלולות להיווצר בהתבסס על הצרכים העסקיים הספציפיים שלכם.

הנה כמה דוגמאות לעלויות נוספות אפשריות:

  • עמלות אפליקציות של צד שלישי: כפי שהוזכר קודם לכן, חנות האפליקציות של שופיפיי מציעה מגוון רחב של אפליקציות לשיפור הפונקציונליות של החנות שלכם. בעוד שאפליקציות מסוימות הן בחינם, אחרות מגיעות עם תג מחיר. חשוב לקחת בחשבון את העלויות של כל אפליקציה בתשלום שתבחרו לשלב בחנות שופיפיי שלכם.
  • רישום דומיין: אם עדיין אין לכם שם דומיין, ייתכן שתצטרכו לרכוש אחד דרך שופיפיי או רשם דומיינים של צד שלישי. העלות של רישום הדומיין עשויה להשתנות בהתאם לסיומת הדומיין ולזמינות.
  • אחסון דוא”ל: שופיפיי מציעה גם שירותי אחסון דוא”ל לדומיין העסקי שלכם. שירות זה מגיע עם תשלום חודשי נוסף, אותו עליכם לשקול אם חשובה לכם כתובת דוא”ל מקצועית.
  • עלויות משלוח: למרות שאינן קשורות ישירות לעמלות שופיפיי, חיוני לקחת בחשבון את עלויות המשלוח, במיוחד אם אתם מציעים מוצרים פיזיים. תעריפי המשלוח משתנים בהתאם לגורמים כגון משקל, מידות, יעד וספק המשלוח. שילוב מחשבוני משלוח או שימוש בתכונות המשלוח של שופיפיי יעזרו לכם להעריך ולנהל עלויות אלו.

השוואת עמלות שופיפיי בין פלטפורמות איקומרס שונות

עכשיו, לאחר שחקרנו את היתרונות והחסרונות של עמלות שופיפיי, אתם בטח סקרנים לדעת את ההבדלים בעלויות בין פלטפורמות איקומרס אחרות. לכן, עשינו בשבילכם השוואה בין עמלות שופיפיי לשתי פלטפורמות חזקות נוספות: WooCommerce ו-BigCommerce.

פלטפורמה עמלה חודשית עמלת עסקה עמלות אפליקציה של צד שלישי
Shopify החל מ-29$ משתנה בהתאם לתוכנית משתנה בהתאם לאפליקציה
WooCommerce חינם (אך דורש אחסון) תלוי בפתרון הסליקה משתנה בהתאם לפלאגין
BigCommerce החל מ-39$ ללא עמלות עסקה משתנה בהתאם לאפליקציה

כפי שאתם יכולים לראות, מבנה התמחור של שופיפיי כולל עמלה חודשית ודמי עסקאות, בעוד שמבנה התמחור של WooCommerce הוא חופשי לשימוש אך דורש אחסון נפרד ויש לו עמלות עסקה בהתאם לפתרון הסליקה שבחרתם. לעומת זאת, BigCommerce מציעה תוכניות שמתחילות בנקודת מחיר דומה לשל שופיפיי אך אינה גובה עמלות עסקה.

לסיכום – הבנת העמלות של שופיפיי היא צעד משמעותי להצלחה

לאחר שהתעמקתם בעולם של עמלות שופיפיי וקיבלתם תובנות חשובות לגבי העלויות הכרוכות בניהול חנות שופיפיי. על ידי הבנת תוכניות המנויים של שופיפיי, עמלות העסקאות והעלויות הנוספות הפוטנציאליות, תוכלו לקבל החלטות מושכלות שמתאימות לתקציב וליעדים העסקיים שלכם.

זכרו לקחת בחשבון גורמים כגון נפח המכירות שלכם, בחירת פתרון סליקה והצורך בשירותים או אפליקציות נוספות בעת הערכת העלות הכוללת של השימוש ב-Shopify. על ידי לקיחת גורמים אלה בחשבון, אתם יכולים לייעל את אסטרטגיית התמחור שלכם, למקסם את הרווחים שלכם ורק לשגשג בעולמות האיקומרס.

אז, בין אם אתם יזמים מתחילים אשר רק מתחילים את דרככם בעולמות האיקומרס ובין אם אתם בעלי חנות מבוססת ומעוניינים להחליף פלטפורמה או למקסם את הרווחים שלכם, הידע הזה הוא המפתח להצלחה שלכם.

לכל שאלות בנושא או בנושאים אחרים, לחצו למאמרים נוספים

*המחירים הם לפי שער הדולר מהיום בו נכתב המאמר.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן