דף הבית » מידע מקצועי » כמה כסף יש לי בקרן פנסיה: איך בודקים את זה?

כמה כסף יש לי בקרן פנסיה: איך בודקים את זה?

איך אני בודק כמה כסף יש לי בקרן פנסיה

חשוב לבדוק כמה חסכתם בקרן הפנסיה שלכם. כמו כן, חשוב לבדוק גם כמה הוצאתם על קרן הפנסיה שלכם במהלך השנים.

ישנן דרכים שונות לבדוק את הסכום בקרן הפנסיה שלכם. אתם יכולים להשתמש באינטרנט, לפנות למוסד הפיננסי הממשלתי או ליצור קשר עם יועץ פיננסי.

אם ברצונכם לברר כמה חסכתם בקרן הפנסיה והאם הסכום בה יספיק לפנסיה שלכם, ישנן מספר דרכים לעשות זאת, באופן מקוון או לא מקוון, לבחירתכם.

כיצד אוכל לברר את שווי הפנסיה שלי?

בישראל, שווי הפנסיה שלנו נקבע על ידי המוסד לביטוח לאומי. מכון זה מחשב את שווי הפנסיה שלנו על סמך המשכורת ושנות ההפקדות.

על מנת לגלות מה תקבלו בפנסיה, תחילה עליכם לחשב כמה כסף פחות או יותר הפרשתם לקרן הפנסיה במהלך חיי העבודה שלכם. ניתן לעשות זאת באמצעות ביקור באתר המוסד לביטוח לאומי או על ידי פנייה אליהם בטלפון או במייל.

אחת הדרכים הנפוצות הנוספות לגלות כמה כסף יש בקרן הפניה שלם היא לפנות לבנק ולבקש חישוב. אפשרויות נוספות כוללות מעבר לאתר של המוסד לביטוח לאומי, או פנייה ישירה לחברת הפנסיה בה אתם מבוטחים.

אם אין לכם מושג איך לחשב את הפנסיה שלכם, תוכלו להשתמש גם בכלי דיגיטילי המאפשר לכם להזין את הפרטים ולקבל חישוב מידי לאיזה סכום תהיה שווה הפנסיה שלכם בישראל.

כמה עולה להפריש לפנסיה?

פנסיה היא סוג של הכנסה בטוחה המתקבלת לאחר שהאדם מגיע לגיל פרישה מסוים. מערכות הפנסיה והביטוח הלאומי מספקות לרוב הכנסה לאנשים בגיל מבוגר, וגם לאלה שאינם מסוגלים לעבוד בגלל מוגבלות פיזית או נפשית.

בישראל גיל הפנסיה הוא 60-65 לנשים ו-67 לגברים. הממשלה מעניקה את האפשרות להפריש לקצבת פנסיה לכל אזרח מעל גיל 18, המתגורר בישראל לפחות 10 שנים.

חשוב לציין כי ישנם גם מקורות הכנסה נוספים ממערכת הביטוח הלאומי בישראל הכוללים ביטוח בריאות, דמי אבטלה וכדומה. זה יהיה מקור ההכנסה האמין ביותר עבור אנשים בשנות הפרישה שלהם.

הפנסיה החודשית הממוצעת בישראל נעה בסביבות 3,000 ש”ח לחודש או 36,000 ש”ח לשנה.

לפי הבנק העולמי, הפנסיה הממוצעת בעולם היא 2,400 דולר לחודש. באירופה זה 2,600 דולר ואילו בצפון אמריקה זה 1,800 דולר.

איך אני תובע את הפנסיה שלי?

ברוב המדינות המדינה תשלם פנסיה לאנשים שהפרישו למערכת במשך מספר שנים מסויים. עם זאת, זה לא תמיד המצב. במדינות מסוימות, תהליך תביעת הפנסיה תלוי באדם המבקש לקבל את הפנסיה, בכל עת במהלך חיי העבודה שלו. במקומות אחרים, זה תלוי בהם מתי הם יוצאים לפנסיה או עוזבים את עבודתם. ניתן להציע אותן רק כאשר אתם מגיעים לגיל מסוים או לאחר שעבדת מספר רב של שנים.

רעיון הפרישה הוא רעיון חדש יחסית, והוא משתנה עם השנים. בעבר אנשים היו עובדים שנים רבות לפני שהם יכלו לפרוש. אבל עכשיו, אנשים פורשים הרבה יותר מוקדם מאי פעם. זה בעיקר בגלל איך שהפנסיה עובדת ברחבי העולם. במדינות רבות, פנסיה אינן חובה או אפילו זמינות לכל אחד בחיי העבודה שלו.

להלן כמה מהדרכים הנפוצות ביותר שבהן אנשים תובעים את הפנסיה שלהם ברחבי העולם:

– תביעת פנסיה לפני הפרישה

– תביעת פנסיה בעת עזיבת מקום העבודה

– תביעת קצבה לאחר הגעה לגיל הפרישה

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן